Mufasa: Aslan Kral, 20 Aralık’ta vizyonda

Sinema eleştirmeni, müellif ve mimar Atilla Dorsay, Kanyon AVM’deki özel gösterimin akabinde AA muhabirine yaptığı açıklamada, animasyon sinemaların daha çok çocuk ve gençlere yönelik olduğu kanısını paylaşarak, fakat sineması izleyince çok beğendiğini söyledi.

Animasyon sinemanın ustalarının yaptığı bir sinema olduğuna dikkati çeken Dorsay, “Disney firmasından çıkan bu animasyon sineması doruğa oturmuş bence. O kadar çok fazileti var ki sinemanın. Karakterlerin, tabiatın bütün dehşetiyle ve hoşluğuyla perdeye aksetmesi, seslendirmesi hepsi apayrı bir hoşluk, değişik bir muvaffakiyet. Ben sinemaya geldiğime çok keyifli oldum ve inanıyorum ki çeşidinin hala en dorukta oturan sinemalarından biri olacak.” dedi.

Filmde toplumsal bildirilerin da yer aldığına işaret eden Dorsay, şunları kaydetti:

“Bir hayat döngüsünden ve hayvanlar ortasındaki inanılmaz birliktelikten bahsediyor. Bu aslında insanların da gerçekleştirdiği takdirde çok şey kazanacağı bir olay. Sinemada hayvanların her tipi var, ben not aldım neredeyse olmayan bir hayvan yok. Münasebetiyle bütün bu hayvanların bir ortaya gelmesinden alacağımız politik bir ileti da olabilir diye düşünüyorum.”

“HANİ ANİMASYONDU, HANİ ÇİZGİYDİ! DİYESİM GELDİ”

Sinema muharriri Korkut Akın ise “Aslan Kral’da bu kere yesyeni, inanılmaz güçlü, inanılmaz hoş fotoğraflar izledik. Bilhassa girişteki sahneler güya gerçek üzereydi yani sıyrılamadım. ‘Hani animasyondu, hani çizgiydi?’ diyesim geldi” sözlerini kullandı.

Filmin teknik manada çok güçlü olduğunu vurgulayan Akın, “Öyküsü beni daha çok ilgilendiriyor. Zira Aslan Kral daha evvel çocuk sineması diye düşünülüyordu fakat bu defa güya hepimize yönelik bir sinema olmuş” değerlendirmesini yaptı.

Akın, sinemada insanların birbiriyle dost olması, arkadaşlık, barış içinde yaşamak üzere hislerin öne çıktığını, çocuklar kadar büyüklerin de izleyebileceği bir sinema olduğunu vurgulayarak, “Biz kendi ülkemiz ve bugünümüz açısından da bakıyoruz. Sonuçta bizi anlatan bir hikayeydi. Anlatılan bizim öykümüzdü. Büyükler akşamları konutta çocuklarına öykü anlatırken masal anlatırken bu hikayeyi de anlatsın.” diye konuştu.

Gerçekçi bilgisayar takviyeli manzaralar ve canlı aksiyon çekim tekniklerinin birleşimiyle ortaya çıkan sinemanın direktörlüğünü Barry Jenkins, yapımcılığını Adele Romanski ve Mark Ceryak, yürütücü yapımcılığını ise Peter Tobyansen üstleniyor.

FİLMİN KONUSU

Disney’in Türkçe dublajlı ve alt yazılı seçeneklerle sunduğu, Mağrur Diyar’ın hükümdarının yükseliş kıssasına odaklanan sinemanın konusu şöyle:

“Rafiki, Simba ve Nala’nın kızı genç aslan yavrusu Kiara’ya, Mufasa efsanesini anlatmakla görevlendirilir. Vakitte geriye dönüşlerle anlatılan öyküde, Mufasa kraliyet soyunun varisi Taka isimli sempatik aslanla tanışana kadar, kaybolmuş ve yalnız bir yetim yavru olarak izleyici karşısına çıkar. Taka ile yollarının kesişmesi, Mufasa’nın yazgısını baştan sona değiştirecek bir seyahati başlatır. Bu sıra dışı karakterler, ortak bir düşmana karşı hayatta kalabilmek ve bahtlarını keşfetmek için birlikte gayret ederken birbirine bağları da birçok defa sınanıyor”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir